Punkt Obsługi Interesantów (stanowisko 0N39) jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach
8.30 – 15.30. POI obsługuje interesantów zgłaszających się osobiście do siedziby Sądu Najwyższego bądź telefonicznie pod numerem telefonu:
+48 22 530 83 34
Punkt Obsługi Interesantów udziela informacji, w szczególności:
- informuje o wydziałach Izb Sądu Najwyższego, ich właściwości i lokalizacji;
- kieruje do właściwych sal rozpraw i innych ogólnodostępnych miejsc w siedzibie Sądu Najwyższego;
- udziela informacji o statusie sprawy sądowej toczącej się przed Sądem Najwyższym na podstawie systemu informatycznego Supremus (bez wglądu do akt), w tym w szczególności: o sygnaturze sprawy, terminie i miejscu rozprawy (posiedzenia), dacie wydania orzeczenia, zakończeniu sprawy i zwrocie akt;
- informuje o sposobach składania skarg i wniosków.
Ponadto Punkt Obsługi Interesantów:
- przyjmuje korespondencję składaną osobiście przez interesantów oraz potwierdza jej wpływ do Sądu Najwyższego;
- udostępnia formularze sądowe;
- zapewnia dostęp do elektronicznego tłumacza migowego dla osób głuchoniemych;
- udostępnia podstawowe informacje o niektórych innych instytucjach, jak np. Ministerstwo Sprawiedliwości, Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Dziecka, Naczelna Rada Adwokacka, Krajowa Rada Radców Prawnych, Europejski Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu, Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu itp. oraz o podmiotach udzielających bezpłatnych porad prawnych.
Punkt Obsługi Interesantów nie udziela porad prawnych.
Punkt Obsługi Interesantów nie udziela informacji, które naruszyłyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności o ochronie danych osobowych i o ochronie informacji niejawnych.